Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 26
Rozd. E,
po partii: obie
Q752
Q6
8732
AT7
 
AT9
94
KJ6
KJ854
rozd. 26 J43
AJT52
AT
Q62
  K86
K873
Q954
93
 

W

N

E

S

1

pas

2

pas

2

pas

2BA

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

Standardowa droga do standardowej gry kończącej, powinny więc osiągnąć ją w zasadzie wszystkie duety linii WE uczestniczące w szóstym już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Przeciwko ostatecznym 3BA(W) obrońcy N wyjdą na ogół czwartym najlepszym pikiem, ponieważ jednak kolor ten jest w ich rękach bardzo słaby, za atrakcyjną alternatywę należy uznać pasywny, ale i bezpieczny wist blotką karo. Po pikowym rozgrywający wyrobi sobie trefle, zaś N – po zabiciu asem trzeciej rundy tego koloru – powinien kontynuować blotką pikową. Gracz W będzie już dysponował dziewięcioma wziątkami, aby jednakże zdobyć cenną nadróbkę, będzie musiał wyłapać D. Kiedy bowiem zaimpasuje ją niecelnie, nie tylko nie będzie miał 10. lewy, ale też obrońcy odbiorą dwa piki, co wraz z A i D da im cztery wziątki. Tyle tylko, iż jeśli N przepuści dwukrotnie trefle, to teraz rozgrywający nie będzie miał komunikacji, aby – hipotetycznie – zaimpasować kara dziesiątką w dziadku, zgrać A i wrócić do ręki, by wykorzystać K. Jeżeli zatem zdecyduje się na impas D, to będzie mógł poszukać jej jedynie u e-S-a – a to będzie również posunięcie skuteczne. Wniosek – N powinien zabić A drugą rundę tego koloru (w pierwszej zostanie zagrana z ręki W blotka – do damy na stole), aby przeciwnik zachował dojście tym kolorem do ręki i w związku z tym miał możliwość chybienia kar. Oczywiście problem ten będzie z pozycji e-N-a niełatwy do zauważenia.

Po ataku karowym rozgrywający zabije wstawioną przez e-S-a na trzeciej ręce D królem, następnie zaś – szczególnie ze względów komunikacyjnych – powinien zagrać kiera do waleta na stole. Jeśli po zabiciu go K S powtórzy karem, rozgrywający utrzyma się A na stole i wyrobi sobie trefle, a potem – na nadróbkę – po raz drugi zaimpasuje kiery (wcześniej wyskoczy od e-N-a pierwotnie druga D). Łatwo weźmie się też 10 lew w przypadku, gdy w pierwszej rundzie kierów na zagraną z ręki W (ewentualnie 9) N położy damę. Jeśli zaś W rozpocznie kiery czwórką, a N i tak wskoczy na drugiej ręce damą, to aby pozbawić przeciwnika wziątki 11., gracz S po utrzymaniu się K (w trzeciej rundzie koloru, gdy dostanie ku temu szansę), będzie musiał wyjść w pika. Słowem, wzięcie przez rozgrywającego nadróbki jest tu jak najbardziej możliwe, lecz w pewnych wariantach rozwoju wydarzeń będzie dużo łatwiejsze aniżeli w innych. Mimo to minimaksowe 630 dla WE na pewno wystąpią w protokole częściej niż tylko 600 dla tej strony.

Minimaks teoretyczny:  4BA(WE), 10 lew; 630 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (WE);

– 7 (WE);

– 9 (WE);

– 8 (WE);     

BA – 10 (WE).