Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 20 Rozd. W, po partii: obie |
♠ K 5 ♥ Q J 9 8 3 ♦ K 10 6 4 3 ♣ 3 |
|
♠ A Q ♥ 7 2 ♦ A Q J 9 5 ♣ A J 6 2 |
♠ J 10 9 6 2 ♥ 10 ♦ 8 7 2 ♣ 10 9 8 7 |
|
♠ 8 7 4 3 ♥ A K 6 5 4 ♦ ♣ K Q 5 4 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
1♦1 |
1♥2 |
pas |
4♥3 |
?4 |
|
|
|
1można też rozpocząć od 1♣, traktując tę rękę jako wielkie bez atu
2mimo pięciokartu w kolorze otwarcia warto pokazać kiery w układowej w końcu ręce
3jak najszybciej i jak najwyżej!
4patrz niżej
Wma silną rękę, ale nie dysponuje komfortowym działaniem. Kontra wywoływałaby piki, w których posiada tylko dubla, zaś układ 5422 przemawia przeciwko poszukiwaniu własnej gry w kolor młodszy. Tym bardziej że partner spasował po 1♥, a WE są po partii (podobnie jak ich przeciwnicy). Najbardziej racjonalnym działaniem jawi się zatem pas, nawet bowiem jeżeli kontrpartnerzy na 4♥ leżą (na ogół nie więcej niż bez jednej), gracz E często odniesie kontrę partnera na coś już zupełnie niewychodzącego. Tak samo źle skończy się najprawdopodobniej samodzielne poszukiwanie gry własnej przez zawodnika W zapowiedzią 5♣ (4BA powinny mówić o większej przewadze kar, np. układzie 6♦–4♣).
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
1♥ |
pas |
4♥ |
?1 |
|
|
|
1patrz niżej
Sytuacja niewiele różni się od poprzedniej, i w niej przeto najbardziej racjonalnym działaniem gracza W jest pas. Każde inne – z tylko dublem pikowym i równym układem – grozi śmiercią lub kalectwem.
Istotnie, 4♥ na NS łatwo wychodzą, a 11. wziątki pozbawi rozgrywającego jedynie wist atutowy. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę w ręce i wyjdzie pikiem, na którego W będzie musiał wskoczyć ♠A i ponowić kierem. Wyłącznie taka obrona ograniczyłaby przeciwnika do 10 wziątek: ośmiu kierowych, pikowej i treflowej. Gdyby bowiem W przepuścił pierwszego pika, S sam zagrałby drugi raz w atu i wpuścił lewego obrońcę na ♠A. Nawet gdyby ten odszedł wówczas blotką treflową, rozgrywający mógłby potem wpuścić go karem (np. zagrywając ze stołu ♦10 i zrzucając z ręki pika) – i ten musiałby dać mu dodatkową (11.) wziątkę albo na ♦K w dziadku, albo na drugą figurę treflową w ręce. Zawsze skończyłoby się przeto na nadróbce.
Każda gra własna strony WE powyżej szczebla 4♥ byłaby już natomiast skazana na wpadkę bez trzech, z kontrą za 800, i to nawet po niezbyt wymagającej obronie.
W protokole rozdania spotkamy minimaksowe 620 dla NS, na pewno znajdą się w nim też jednak wyższe zapisy dla tej strony, a mianowicie 650, 790, 800, a może i 990…
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS), 10 lew, 620 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 8 (W!);
♥ – 10 (NS);
♠ – 7 (WE);
BA – 8 (S!).