Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ 2 ♥ Q 5 4 3 ♦ A Q J ♣ A J 8 5 2 |
|
♠ A 10 8 7 ♥ 10 7 6 ♦ 9 8 6 5 ♣ 10 6 |
♠ Q 9 5 ♥ J 9 8 2 ♦ K 10 7 ♣ K 7 4 |
|
♠ K J 6 4 3 ♥ A K ♦ 4 3 2 ♣ Q 9 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
2♣ |
pas |
2♠ |
pas |
2BA1 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
1alternatywą jest skok na 3BA, niemniej N nie chce zamykać partnerowi drogi do ewentualnych 4♠, gdy ma on solidny sześciokart w tym kolorze (i np. singla kier)
3BA będą tu jednak kontraktem absolutnie standardowym, granym na prawie każdym stole turnieju. Przeciwko tej grze E wyjdzie w kiera – raczej nowocześnie ♥9 niż klasyczną czwartą najlepszą ♥2. Rozgrywający utrzyma się więc w dziadku ♥A i zaimpasuje trefle waletem w ręce. E najprawdopodobniej zabije go ♣K (choć przepuszczenie istotnie nadwątliłoby przeciwnikowi komunikację) i powtórzy kierem. W weźmie tę lewę ♥K na stole i zrobi impas karowy – damą w ręce. Manewr ten nie powiedzie się, ale i tak rozgrywający będzie już dysponował dziewięcioma wziątkami: czterema treflowymi, trzema kierowymi i dwoma karowymi. Wprawdzie nie będzie jeszcze pewny sytuacji w treflach (E mógłby mieć ♣K 10 x x), ale i tak powinien pomyśleć o hipotetycznej nadróbce – tj. wyrobieniu pika, gdy dysponuje jeszcze dojściem do dziadka na ♣D. Jeśli zatem po wzięciu lewy ♦K E ponowi kierem, wyjdzie karem lub treflem, N po utrzymaniu się w ręce (trefla należy wziąć tam ♣A) zagra pika i postara się trafić palcówkę w tym kolorze. Jeśli zadysponuje ze stołu ♠W (choćby z tego powodu, iż E ujawnił już dwa króle, czyli sporo miltonów), wyrobi sobie 10. wziątkę na ♠K, a dostanie się do niej ♣D.
Aby pozbawić przeciwnika szansy na nadróbkę, obrońca E musiałby najpóźniej w trzeciej lewie – po utrzymaniu się ♣K – samemu zagrać w pika (!), aby otworzyć swej stronie szansę na lewy w tym kolorze. Powiedzmy, że byłaby to ♠9, na którą rozgrywający wstawiłby ze stołu figurę, powiedzmy, ♠W, zaś W przepuściłby ją, aby zachować pikową łączność z partnerem. W takich okolicznościach e-N-owi nie wolno by już było impasować kar, wówczas poległby bowiem bez jednej (oddałby ♣K, ♦K oraz trzy piki), tylko musiałby szybko odebrać swe dziewięć wziątek. Podobnie byłoby, gdyby ♠W/K został zabity przez W ♠A i obrońca ten powtórzyłby pikiem – i wtedy rozgrywający musiałby szybko brać swoje.
W protokole rozdania dominować będą 630 dla NS orazminimaksowe 600 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9lew; 600dlaNS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 9(NS).