Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ K Q 9 5 4 ♥ 10 5 2 ♦ K Q 8 ♣ 9 5 |
|
♠ J 10 6 3 2 ♥ A 8 7 ♦ A J 2 ♣ K 8 |
♠ 8 7 ♥ 9 6 4 ♦ 7 6 5 4 ♣ J 7 6 3 |
|
♠ A ♥ K Q J 3 ♦ 10 9 3 ♣ A Q 10 4 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♠1 |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
pas (!) |
pas (!) |
pas |
1kolor słaby, ale trochę karty, mało który jej posiadacz powstrzyma się więc przed wejściem
Kiedy jednak 1♠ dobiegnie do otwierającego, ten wznawiająco go skontruje, a jego partner kontrę tę ukarni. Po starannej, acz niewymagającej żadnych nadzwyczajnych manewrów obronie rozgrywający zostanie ograniczony do czterech lew: po jednej w każdym z kolorów, polegnie przeto bez trzech, za 800. Wprawdzie na NS łatwo wychodzi popartyjna końcówka w bez atu, ale ta warta jest jedynie 600 czy 630 punktów. Zasadniczo osiągną ją jedynie te duety, przeciwko którym gracz W powstrzyma się od wejścia 1♠:
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
2♥1 |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
1rewers treflowo-kierowy, 16+ PC
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♥3 |
pas |
2♠4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3BA6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
15+♣, (15)16+ PC, forsing na jedno okrążenie
2sztuczne przesądzenie dogranej, 10+ PC
3cztery kiery
4pięć pików
5czwarty kolor, pytanie o zatrzymanie
6kara trzymane!
Przeciwko 3BA(N) E wyjdzie najprawdopodobniej karem, które jego partner zabije ♦A i karem powtórzy, chociażby z braku lepszych pomysłów. Rozgrywający utrzyma się ♦K w ręce, po czym najprawdopodobniej odbierze ♠A i zagra ♥K i ♥D. Jeśli jednak W dwukrotnie kiery przepuści, a tak powinien uczynić, a N zagra w ten kolor po raz trzeci, po ♥A W zagra trzeci raz w kara i rozgrywający będzie mógł wziąć tylko dziewięć lew. Aby zrobić nadróbkę, po ♥K i ♥D N musiałby zagrać ze stołu blotkę treflową, a potem – gdy E weźmie tę lewę ♣W i zagra kierem do asa w ręce partnera (inaczej rozgrywający mógłby już wziąć 11 lew), a ten odejdzie karem – ściągnąć ♠K D, a potem zagrać trefla do asa. Nie będzie to jednak gra ani trochę bezpieczna, przeto najprawdopodobniej N zagra trzeci raz w kiery i zadowoli się swoim.
Są też inne drogi ku 10 wziątkom, i one grożą jednak nawet przegraniem kontraktu.
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim wpisy 800 i 600 dla NS, a niekiedy minimaksowe 630 dla tej samej strony.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 10 (NS).