Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 24; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ Q J 7 5 ♥ 9 7 4 ♦ Q 7 5 ♣ K 7 2 |
|
♠ K 9 8 6 4 ♥ K 6 3 2 ♦ J 4 ♣ 5 3 |
♠ A 10 2 ♥ A Q J 8 ♦ A 10 6 ♣ J 8 6 |
|
♠ 3 ♥ 10 5 ♦ K 9 8 3 2 ♣ A Q 10 9 4 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1BA |
pas |
2♣ |
pas |
2♥ |
pas |
pas1 |
pas |
|
|
1w turnieju na maksy raczej pas
albo:
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1BA |
2BA1 |
3♦2 |
pas |
3♥ |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
1kolory młodsze, zasadniczo 5+–5+
2tu: kolory starsze z przewagą pików, co najmniej inwit
3w turnieju na maksy raczej pas, zwłaszcza że po wskazaniu przez e-S-a dwukolorówki na młodszych kolory starsze mogą dzielić się nie najlepiej
Na większości stołów turnieju ostatecznym kontraktem staną się 2/3♥(E). Tam gdzie S nie licytował, W dał staymana, a otwierający wskazał cztery kiery, S może łatwo wyjść w pika, co pozwoli już rozgrywającemu na skompletowanie 10 wziątek. Zabije on bowiem ♠W asem, trzy razy zaatutuje, po czym puści wkoło ♠10. Potem na piki dziadka wylecą z ręki E dwie blotki karowe i obrońcy dostaną jeszcze tylko dwa trefle.
Aby ograniczyć przeciwnika do dziewięciu wziątek, S będzie musiał zaatakować karem, albo wyjść w trefle i zaraz potem – on albo jego partner – otworzyć kara. Inaczej rozgrywający – na ogół uprzedzony licytacją, jak co leży – będzie mógł czy to dwa razy zaatutować i zagrać ♠A i pika do dziesiątki, czy to ściągnąć kiery trzy razy, kończąc w dziadku, i zagrać stamtąd pika do dziesiątki w ręce…
W protokole rozdania spotkamy więc minimaksowe 140 dla WE, tym bardziej że może ona wziąć też dziewięć lew, grając w piki, oraz 170 dla tej strony, a nawet zarówno końcówkowe 420 dla WE, jak i wpadkowe 50 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9 lew albo 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 7(WE).