Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.

Rozdanie 25
Rozd. N,
po partii: EW
Q 4
5 4
Q 7 6 5 4 3
7 4 3
 
K J 10 3
A K 10 8
K
A Q 8 5
rozd. 25 9 6 2
7 6 3 2
A J 9
9 6 2
  A 8 7 5
Q J 9
10 8 2
K J 10
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

pas

1

ktr.

pas

11

pas

1BA2

pas

23

pas

34

pas

35

pas

3

pas

4

pas

pas

pas

 

 

1negat, 0–6 PC

218–20/21 PC w składzie zrównoważonym, to chyba najlepszy opis tej ręki

3stayman

4dwie starsze czwórki, góra rebidu

5transfer na 3

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

pas

1

ktr.

pas

11

pas

1BA2

pas

23

pas

24

pas

35

pas

4

pas

pas

pas

1negat, 0–6 PC

218–20/21 PC w składzie zrównoważonym, to chyba najlepszy opis tej ręki

3stayman

4cztery kiery, niewykluczone cztery piki

5inwit

albo:

W

N

E

S

pas

pas

1

ktr.

pas

11

pas

1

pas

2

pas

4

pas

pas

pas

1negat, 0–6 PC

W ten czy inny sposób w rozdaniu tym dojdzie ostatecznie do kontraktu 4(W). Przeciwko tej grze N wyjdzie najprawdopodobniej w trefla, no może w karo. Po treflowym będzie względnie łatwo – W ściągnie A K oraz K i zagra jeszcze dwa razy w trefle, wpuszczając e-N-a. Ten ściągnie D i odejdzie blotką pikową, ale W nie powinien mieć wówczas trudności ze wstawieniem z ręki K; w końcu S otworzył licytację, wprawdzie na trzeciej ręce, ale bez koloru ani układu… Po utrzymaniu się K W zagra 13. trefla, by pozbyć się z dziadka pika, odda więc jeszcze tylko jedną wziątkę w tym ostatnim kolorze.

Po karowym będzie nieco trudniej – rozgrywający weźmie pierwszą lewę singlowym K w ręce, po czym najprawdopodobniej ściągnie A K i odejdzie kierem. S utrzyma się wtedy D i – optymalnie – wyjdzie blotką pikową. Aby zrobić swoje, rozgrywający i w tym wypadku będzie musiał wstawić z ręki K, jednak wygra wtedy kontrakt wyłącznie dzięki temu, iż piki zostaną zablokowane pierwotnie drugą damą w ręce e-N-a. Po utrzymaniu się K w ręce W odejdzie blotką treflową albo pikiem i przeciwnicy będą musieli wykonać jakieś zagranie na jego korzyść. Stąd też druga linia zwycięskiej rozgrywki: po K i A K rozgrywający może sam zagrać w piki, aby wyrobić sobie dwie lewy w tym kolorze i na jedną z nich zrzucić ze stołu trefla; reszty dokona udany impas przeciwko K. Tyle tylko, iż gdy w czwartej lewie W wyjdzie pikiem różnym od króla, N weźmie ją D i powtórzy pikiem do asa w ręce partnera, ten zaś ściągnie D i pikiem wpuści rozgrywającego do ręki – i ten nie będzie w stanie zrobić impasu w treflach. Natomiast jeśli W rozpocznie pierwszą lewę W, to S wstawi potem – w drugiej rundzie koloru – 7, aby przeciwnik nie dostał się na 9 na stół. Wygrywające jest jednak rozpoczęcie pików K (!). Jeżeli S pobije go A, ściągnie D i odejdzie pikiem, W wstawi z ręki honor – aby potem albo dostać się do dziadka na 9, albo mieć możliwość odejścia trzecią rundą pików (po utrzymaniu się w drugiej W/10 w ręce).  W tym wypadku N utrzyma się pierwotnie drugą D, więc będzie musiał jeszcze bardziej pomóc przeciwnikowi.

Zrealizowanie kontraktu 4(W) jest więc jak najbardziej możliwe, i to więcej niż na jeden sposób, żaden z nich nie jest jednak łatwiutki, przeto od czasu do czasu takie gry będą również przegrywane. W protokole rozdania znajdziemy jednak przede wszystkim minimaksowe 620 dla WE, lecz także od czasu do czasu wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 4(WE), 10 lew; 620 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 7 (WE);

– 10(WE);

– 9 (WE);

BA – 9 (WE).