Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 25 Rozd. N, po partii: EW |
♠ Q 4 ♥ 5 4 ♦ Q 7 6 5 4 3 ♣ 7 4 3 |
|
♠ K J 10 3 ♥ A K 10 8 ♦ K ♣ A Q 8 5 |
♠ 9 6 2 ♥ 7 6 3 2 ♦ A J 9 ♣ 9 6 2 |
|
♠ A 8 7 5 ♥ Q J 9 ♦ 10 8 2 ♣ K J 10 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♣ |
ktr. |
pas |
1♦1 |
pas |
1BA2 |
pas |
2♣3 |
pas |
3♣4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1negat, 0–6 PC
218–20/21 PC w składzie zrównoważonym, to chyba najlepszy opis tej ręki
3stayman
4dwie starsze czwórki, góra rebidu
5transfer na 3♥
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♣ |
ktr. |
pas |
1♦1 |
pas |
1BA2 |
pas |
2♣3 |
pas |
2♥4 |
pas |
3♥5 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1negat, 0–6 PC
218–20/21 PC w składzie zrównoważonym, to chyba najlepszy opis tej ręki
3stayman
4cztery kiery, niewykluczone cztery piki
5inwit
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♣ |
ktr. |
pas |
1♦1 |
pas |
1♥ |
pas |
2♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1negat, 0–6 PC
W ten czy inny sposób w rozdaniu tym dojdzie ostatecznie do kontraktu 4♥(W). Przeciwko tej grze N wyjdzie najprawdopodobniej w trefla, no może w karo. Po treflowym będzie względnie łatwo – W ściągnie ♥A K oraz ♦K i zagra jeszcze dwa razy w trefle, wpuszczając e-N-a. Ten ściągnie ♥D i odejdzie blotką pikową, ale W nie powinien mieć wówczas trudności ze wstawieniem z ręki ♠K; w końcu S otworzył licytację, wprawdzie na trzeciej ręce, ale bez koloru ani układu… Po utrzymaniu się ♠K W zagra 13. trefla, by pozbyć się z dziadka pika, odda więc jeszcze tylko jedną wziątkę w tym ostatnim kolorze.
Po karowym będzie nieco trudniej – rozgrywający weźmie pierwszą lewę singlowym ♦K w ręce, po czym najprawdopodobniej ściągnie ♥A K i odejdzie kierem. S utrzyma się wtedy ♥D i – optymalnie – wyjdzie blotką pikową. Aby zrobić swoje, rozgrywający i w tym wypadku będzie musiał wstawić z ręki ♠K, jednak wygra wtedy kontrakt wyłącznie dzięki temu, iż piki zostaną zablokowane pierwotnie drugą damą w ręce e-N-a. Po utrzymaniu się ♠K w ręce W odejdzie blotką treflową albo pikiem i przeciwnicy będą musieli wykonać jakieś zagranie na jego korzyść. Stąd też druga linia zwycięskiej rozgrywki: po ♦K i ♥A K rozgrywający może sam zagrać w piki, aby wyrobić sobie dwie lewy w tym kolorze i na jedną z nich zrzucić ze stołu trefla; reszty dokona udany impas przeciwko ♣K. Tyle tylko, iż gdy w czwartej lewie W wyjdzie pikiem różnym od króla, N weźmie ją ♠D i powtórzy pikiem do asa w ręce partnera, ten zaś ściągnie ♥D i pikiem wpuści rozgrywającego do ręki – i ten nie będzie w stanie zrobić impasu w treflach. Natomiast jeśli W rozpocznie pierwszą lewę ♠W, to S wstawi potem – w drugiej rundzie koloru – ♠7, aby przeciwnik nie dostał się na ♠9 na stół. Wygrywające jest jednak rozpoczęcie pików ♠K (!). Jeżeli S pobije go ♠A, ściągnie ♥D i odejdzie pikiem, W wstawi z ręki honor – aby potem albo dostać się do dziadka na ♠9, albo mieć możliwość odejścia trzecią rundą pików (po utrzymaniu się w drugiej ♠W/10 w ręce). W tym wypadku N utrzyma się pierwotnie drugą ♠D, więc będzie musiał jeszcze bardziej pomóc przeciwnikowi.
Zrealizowanie kontraktu 4♥(W) jest więc jak najbardziej możliwe, i to więcej niż na jeden sposób, żaden z nich nie jest jednak łatwiutki, przeto od czasu do czasu takie gry będą również przegrywane. W protokole rozdania znajdziemy jednak przede wszystkim minimaksowe 620 dla WE, lecz także od czasu do czasu wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 4♥(WE), 10 lew; 620 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 10(WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 9 (WE).