Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ K 10 6 5 ♥ K 10 9 7 6 4 ♦ A ♣ Q 9 |
|
♠ Q J 9 7 2 ♥ A 8 ♦ 5 4 ♣ J 7 6 3 |
♠ 4 ♥ Q J 5 ♦ Q 9 8 6 3 2 ♣ 10 4 2 |
|
♠ A 8 3 ♥ 3 2 ♦ K J 10 7 ♣ A K 8 5 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1BA |
pas |
2♣ |
pas |
2♦ |
pas |
4♣1 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
1teksas na kiery, a więc w połączeniu z uprzednim staymanem układ 6♥–4♠
W ten czy inny sposób dojdzie tu do kontraktu 4♥, na ogół z ręki e-S-a. Jeśli W nie będzie uprzedzony o czterech pikach w dziadku, na pewno zawistuje ♠D, czym wcale jednak nie ułatwi zadania rozgrywającemu. Ten zabije bowiem pierwszą lewę ♠A w ręce i wyjdzie blotką atu. Najprawdopodobniej W wskoczy wtedy ♥A, by na pewno podać partnerowi przebitkę pikową, nawet jednak gdyby dołożył ♥8, rozgrywający będzie miał szansę, aby zadysponować ze stołu ♥K. Wprawdzie grozi to oddaniem trzech kierów przy drugim albo trzecim ♥A w ręce E, podobnie będzie jednak w autentycznym rozdaniu – gdyS zadysponuje z dziadka ♥10, E zabije ją ♥W, a potem – gdy jego partner dojdzie na ♥A – poda mu przebitkę pikową. Nie wdając się w precyzyjne obliczenia, prawdopodobieństwa sukcesu powyższych dwóch zagrań można określić jako porównywalne.
Po innym wiście – na przykład karowym – rozgrywający znajdzie się w podobnej sytuacji. Przejedzie bowiem do ręki treflem i zagra w kiera. I znów – jeśli wstawi ze stołu ♥K i powtórzy kierem, łatwo już skompletuje 11 wziątek. Kiedy zaś zagra kiera do dziesiątki, E zabije ją ♥W i odwróci w singla pikowego, potem więc, gdy jego partner dostanie się do ręki ♥A, powtórzy pikiem do przebitki.
Z punktu widzenia optymalnego rozwiązania kierów jako pojedynczego koloru (aby zmaksymalizować szansę zdobycia w nich czterech wziątek) należy zagrać blotkę do dziesiątki, a potem do dziewiątki, weźmie się wówczas cztery lewy kierowe w 66,7% przypadków. Gdy w turniejowym rozdaniu rozgrywający zastosuje się do powyższego wskazania, zdobędzie tylko 10 wziątek. Jak już wspomniałem, po ataku pikowym, unaoczniającym groźbę przebitki, S będzie miał jednak szansę, aby rozwiązać kolor atutowy inaczej (szybciej!), tj. zagrać blotkę do króla; zrobi wtedy nadróbkę.
W protokole rozdania powinny przeto dominować wpisy 420 dla WE, na pewno jednak znajdą się w nim i nadróbkowe 450 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 5BA(NS), 11 lew; 460 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (S!);
♦ – 9 (NS);
♥ – 11 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 11 (NS).