Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 30
Rozd. E,
po partii: -
K 10 6 5
K 10 9 7 6 4
A
Q 9
 
Q J 9 7 2
A 8
5 4
J 7 6 3
rozd. 30 4
Q J 5
Q 9 8 6 3 2
10 4 2
  A 8 3
3 2
K J 10 7
A K 8 5
 

W

N

E

S

pas

1BA

pas

2

pas

2

pas

41

pas

4

pas

pas

pas

 

1teksas na kiery, a więc w połączeniu z uprzednim staymanem układ 6–4

W ten czy inny sposób dojdzie tu do kontraktu 4, na ogół z ręki e-S-a. Jeśli W nie będzie uprzedzony o czterech pikach w dziadku, na pewno zawistuje D, czym wcale jednak nie ułatwi zadania rozgrywającemu. Ten zabije bowiem pierwszą lewę A w ręce i wyjdzie blotką atu. Najprawdopodobniej W wskoczy wtedy A, by na pewno podać partnerowi przebitkę pikową, nawet jednak gdyby dołożył 8, rozgrywający będzie miał szansę, aby zadysponować ze stołu K. Wprawdzie grozi to oddaniem trzech kierów przy drugim albo trzecim A w ręce E, podobnie będzie jednak w autentycznym rozdaniu – gdyS zadysponuje z dziadka 10, E zabije ją W, a potem – gdy jego partner dojdzie na A – poda mu przebitkę pikową. Nie wdając się w precyzyjne obliczenia, prawdopodobieństwa sukcesu powyższych dwóch zagrań można określić jako porównywalne.

Po innym wiście – na przykład karowym – rozgrywający znajdzie się w podobnej sytuacji. Przejedzie bowiem do ręki treflem i zagra w kiera.  I znów – jeśli wstawi ze stołu K i powtórzy kierem, łatwo już skompletuje 11 wziątek. Kiedy zaś zagra kiera do dziesiątki, E zabije ją W i odwróci w singla pikowego, potem więc, gdy jego partner dostanie się do ręki A, powtórzy pikiem do przebitki.

Z punktu widzenia optymalnego rozwiązania kierów jako pojedynczego koloru (aby zmaksymalizować szansę zdobycia w nich czterech wziątek) należy zagrać blotkę do dziesiątki, a potem do dziewiątki, weźmie się wówczas cztery lewy kierowe w 66,7% przypadków. Gdy w turniejowym rozdaniu rozgrywający zastosuje się do powyższego wskazania, zdobędzie tylko 10 wziątek. Jak już wspomniałem, po ataku pikowym, unaoczniającym groźbę przebitki, S będzie miał jednak szansę, aby rozwiązać kolor atutowy inaczej (szybciej!), tj. zagrać blotkę do króla; zrobi wtedy nadróbkę.

W protokole rozdania powinny przeto dominować wpisy 420 dla WE, na pewno jednak znajdą się w nim i nadróbkowe 450 dla tej strony.

Minimaks teoretyczny: 5BA(NS), 11 lew; 460 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (S!);

–  9 (NS);

– 11 (NS);

– 10 (NS);

BA – 11 (NS).