KMP 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 22.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 2 ♥ K 5 2 ♦ 8 6 4 3 2 ♣ A K Q 2 |
|
♠ A K 10 4 ♥ Q 10 4 ♦ A K Q 10 ♣ 9 8 |
♠ 9 8 6 3 ♥ A 7 6 ♦ J 9 7 5 ♣ 7 3 |
|
♠ Q J 7 5 ♥ J 9 8 3 ♦ ♣ J 10 6 5 4 |
W tym rozdaniu po dwóch pasach gracze W będą otwierać 1♣. Co ma teraz zrobić N? Wejście karami nie wygląda estetycznie, a mimo 12 PC innej opcji nie widać, trzeba czekać na rozwój wydarzeń i pasować. E odpowie 1♦, S spasuje, a W odzywką 1BA pokaże 18-21 PC w układzie zrównoważonym. Jeżeli teraz E ze swoimi 5 PC zdecyduje się spasować, to WE mają 7 lew z góry i wezmą zapis na swoją stronę. Jeżeli jednak zdecyduje się ruszyć (decyzja wątpliwa, statystycznie na linii jest 24-25 PC i jeżeli nie uda się uzgodnić pików, a partner dołoży końcówkę w bez atu, z jej wygraniem mogą być problemy), to po uzgodnieniu pików może nastąpić przewyższenie – E zainwituje końcówkę, a E, z tak ładnymi i ładnie zgrupowanymi 18 PC może inwit przyjąć.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1♣ | pas | 1♦ | pas |
1BA | pas | 2♣ | pas |
2♠ | pas | 3♠ | pas |
pas/4♠ | pas… |
N wyjdzie asem trefl i jeżeli obrona zorientuje się i w drugiej lewie nastąpi zagranie w karo, to NS wezmą 4 pierwsze lewy i będą czekać na należną lewę kierową.
Nawet jeżeli N ściągnie drugiego trefla i zagra w karo, to rozgrywający nie ma komunikacji, aby wyimpasować piki i zagra atu z góry. Gdy teraz odda trzeciego pika graczowi S to i tak obrona jeszcze musi dostać kiera.