KMP 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 28.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ 10 9 3 ♥ 10 9 ♦ Q 9 7 6 3 ♣ 10 6 4 |
|
♠ A 8 7 2 ♥ Q J 8 2 ♦ J 4 ♣ K 7 3 |
♠ K ♥ A K 7 6 3 ♦ 5 ♣ A Q 9 8 5 2 |
|
♠ Q J 6 5 4 ♥ 5 4 ♦ A K 10 8 2 ♣ J |
Tutaj znów pewnie część graczy W, pomimo 11 PC, otworzy 1♣. Dwie starsze czwórki mogą być argumentem za otwarciem, Po pasie gracza N, E odpowie 1♥, S wejdzie 1♠ (niektórzy pewnie 2♥ Michaels cue bid). Po wejściu 1♠ W podniesie kiery do 2♥, N spasuje, a E powinien na razie zalicytować 3♣ („w pierwszym czytaniu” jest to inwit do końcówki), W zalicytuje negatywne 3♥. Jednak jeżeli teraz E zgłosi cue bid 3♠, ujawniając, że nie chodziło mu o inwitowanie końcówki, ale poszukuje szlemika, W powinien zalicytować 4♣, wskazując króla lub asa. E teraz już może zapytac o wartości, a następnie o damę atu:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♥ | 1♠ |
2♥ | pas | 3♣ | pas |
3♥ | pas | 3♠ | pas |
4♣ | pas | 4BA | pas |
5♣* | pas | 5♦* | pas |
5BA* | pas | 6♥ | pas… |
5♣ – 1 wartość na pikach;
5♦ – pytanie o damę atu;
5BA – dama kier i jeden król z boku.
Tam, gdzie S po odpowiedzi 1♥ wejdzie 2♥, W powinien dać kontrę, która powinna oznaczać 3-4 kiery i też powinno się dojść do szlemika:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♥ | 2♥* |
ktr. | 2♠ | 3♠* | pas |
4♥* | pas | 4♠* | pas |
5♣* | pas | 5BA* | pas |
6♣* | pas | 6♥ | pas… |
2♠ – 5-5 z pikami;
3♠ – „gramy końcówkę”; w dzisiejszym stylu 3♣ by nie było forsujące, oznaczałoby układ 4♥-5+♣ w sile do 11 PC;
4♥ – mam czwórkę kierów;
4♠, 5♣ – cue bidy;
5BA – pytanie o wartości (gdy w serii cue bidów przekroczymy 4BA, to 5BA jest pytaniem o wartości) – partnerowi mieści się ♠ Axx ♥ Dxxx ♦ Axx ♣ Kxx
Tam, gdzie W spasuje, też nie powinno być trudno dojść do szlemika, np. po sekwencji:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 1♥ | 2♥* |
2♠* | pas | 3♠* | pas |
4♣* | pas | 4BA | pas |
5♣ | pas | 5♦ | pas |
5BA | pas | 6♥ | pas… |
2♥ – 5-5 z pikami;
2♠ – góra pasa z fitem kierowym;
3♠, 4♣ – cue bidy.