KMP 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 26.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ A 4 2 ♥ 10 8 5 3 ♦ A K Q 7 4 ♣ Q |
|
♠ 5 ♥ A J 4 ♦ 8 5 3 2 ♣ A K 10 7 3 |
♠ K Q 10 9 7 ♥ Q 2 ♦ ♣ J 8 6 5 4 2 |
|
♠ J 8 6 3 ♥ K 9 7 6 ♦ J 10 9 6 ♣ 9 |
Tutaj gracze E będą otwierać słabą dwukolorówką – 2♠ – piki z kolorem młodszym. Po pasie S, co ma powiedzieć W? 3♣ – „do koloru” – grozi utratą końcówki, najlepsze jest 2BA, które po uzgodnieniu koloru młodszego może być tylko inwitujące do końcówki (po ujawnieniu fitu w kolorze otwarcia forsuje do końcówki). N pewnie da kontrę, wywoławczą do pików. Teraz E zalicytuje 3♣, S spasuje, a z kartą W? Można chyba pokusić się o 5♣, licząc, że partner będzie miał asa pik, bądź zainwitować końcówkę przez 4♣. Po 4♣ E oczywiście dołoży.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♠ | pas | ||
2BA | ktr. | 3♣ | pas |
4♣* | pas | 5♣* | pas… |
4♣ – inwit do końcówki treflowej; inne odzywki znaczyłyby: 3♥ – szlemikowe uzgodnienie kierów, wezwanie do cue bidu; 3♦/♥ – cue bid, szlemikowe uzgodnienie trefli.
5♣ – akceptacja inwitu oczywista, gdyby karta była ciut lepsza, typu
♠AKxxx ♥xx ♦- ♣Wxxxxx
możnaby dać nawet cue bid 4♦ – „mimo, że tylko inwitujesz koncowkę, widzę szanse na szlemika”.
Przy wychodzącym impasie kierowym na trefle bierze się 12 lew.