KMP 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 27.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ K 9 7 6 5 ♥ A Q 7 ♦ 8 6 5 4 ♣ 5 |
|
♠ A Q 10 4 ♥ 9 4 ♦ Q 10 2 ♣ K 6 4 2 |
♠ J 2 ♥ K 10 8 5 3 2 ♦ A K J ♣ 9 3 |
|
♠ 8 3 ♥ J 6 ♦ 9 7 3 ♣ A Q J 10 8 7 |
W tym rozdaniu większość graczy S otworzy 3♣. Po dwóch pasach E wznowi 3♥, a W zalicytuje pewnie 3BA. Na tym licytacja zgaśnie.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
3♣ | |||
pas | pas | 3♥ | pas |
3BA | pas… |
Na ten kontrakt N wyjdzie pewnie w trefle, a S podłoży dziesiątkę, licząc, że partner ma więcej niż singla w kolorze wistu. W weźmie na króla i musi grać przez kiery, licząc, że uda się tym kolorem nie dopuścić do ręki otwierającego. Jeżeli do zagranej z ręki blotki N dołoży siódemkę, rozgrywający musi bić królem i odwracać kiery, licząc na taki układ, jaki jest w tym rozdaniu.
N może utrudnić zadanie, wskakując w pierwszej lewie kierowej damą (byłoby to skuteczne, gdyby w ręce rozgrywającego był singiel). Rozgrywający musi wtedy przepuścić i ponownie zagrać w kiery z ręki (np. oddając w międzyczasie na króla pik), a po dołożeniu przez N blotki, wskoczyć królem.
Tam, gdzie S spasuje, WE mają spore szanse zagrać końcówkę kierową, zwłaszcza tam, gdzie W otworzy 1♣. N wejdzie 1♠, E skontruje, S zgłosi 2♣ i po dwóch pasach, bądź 2♦ gracza N, E zalicytuje pewnie 4♥ (w końcu 12 PC i sześć kierów).
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♣ | 1♠ | ktr. | 2♣ |
pas | pas/2♦ | 4♥ | pas… |
Po ataku w pika rozgrywający musi leżeć bez jednej.