KMP 4/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 6.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 10 9 4 ♥ A ♦ J 10 8 7 5 3 ♣ Q 7 4 |
|
♠ Q J ♥ Q 6 3 ♦ A K Q 9 2 ♣ J 8 6 |
♠ A K 8 5 2 ♥ K 10 9 7 5 ♦ ♣ K 5 2 |
|
♠ 7 6 3 ♥ J 8 4 2 ♦ 6 4 ♣ A 10 9 3 |
W tym rozdaniu gracze E będą otwierać 1♠. Po pasie S, W odpowie 2♦, N spasuje, a E zgłosi kiery. Teraz W przez czwarty kolor 3♣ sprawdzi układ ręki E, i po otrzymaniu informacji, że ma on pięć kierów, zalicytuje pewnie końcówkę w ten kolor.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | pas | ||
2♦ | pas | 2♥ | pas |
3♣* | pas | 3♥ | pas |
4♥ | pas… |
3♣ – czwarty kolor, w dzisiejszym stylu licytacji (gdzie 2♦ forsuje do końcówki i 2BA po 2♥ także było forsujące) sugeruje brak zatrzymania treflowego.
W co ma po takiej licytacji wyjść S? Naturalnie wygląda wist w karo, po którym rozgrywający zagra trzy razy w ten kolor, zrzucając z ręki trefle. S przebije i skróci rozgrywającego treflem w ręce. Teraz wydaje się, że naturalnym zagraniem jest kier do damy, ale wysokie numerki atutowe w ręce, w której rozgrywający jest zmuszony przebijać trefle mogą sugerować przejście pikiem do stołu i zagranie stamtąd kiera.
Po tej licytacji w rachubę wchodzi także atak asem trefl. Po asie trefl i kontynuacji dziesiątką, rozgrywający weźmie na króla, powinien teraz przejść na stół pikiem, na asa karo zrzucić trefla. Teraz naturalna kontynuacja - zagranie w kiera – prowadzi do wygrania kontraktu.