Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ A 3 ♥ 7 5 2 ♦ Q J 10 ♣ A Q 10 3 2 |
|
♠ K 10 7 6 4 ♥ Q ♦ A 9 8 5 3 2 ♣ 5 |
![]() |
♠ Q J 9 2 ♥ K 9 4 3 ♦ 6 ♣ K J 8 6 |
♠ 8 5 ♥ A J 10 8 6 ♦ K 7 4 ♣ 9 7 4 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
2♦1 |
pas |
4♦2 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
1 wilkosz
2partnerze, zgłoś swój kolor starszy
Alternatywnie E mógłby zalicytować konwencyjne 3♦: inwit do końcówki z fitami w obu kolorach starszych, z układową ręką i świadomością posiadania dziewięciu atutów warto jednak przesadzić końcówkę. Tym bardziej że partner na pewno ma „coś” w karcie, jeśliby bowiem dał trzecioręczne otwarcie z samym układem, przeciwnicy nie milczeliby jak zaklęci.
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
2♠1 |
pas |
4♠2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 dwukolorówka piki i młodszy
2uwagi jak wyżej
Przeciwko 4♠(W) N zaatakuje bez wątpienia ♦D. Rozgrywający zabije ♦A w ręce, przebije na stole karo, po czym wyjdzie stamtąd kierem. S wskoczy ♥A, ale w żaden sposób nie będzie w stanie przeciwnikowi zaszkodzić, wszystko dzieli się bowiem dla tego ostatniego przyjaźnie: piki 2–2, a kara 3–3. Kluczowy jest ten drugi podział, przy atutach rozłożonych 3–1 rozgrywający prawie zawsze także by sobie poradził. Natomiast przy karach podzielonych 4–2 wystarczyłoby, aby obrońcy w którymś momencie dwukrotnie połączyli atuty, W nie wyrobiłby sobie wówczas do końca kar, musiałby więc oddać w tym kolorze lewę. A poza tym ma przecież do oddania dwa asy…
W protokole znajdzie się sporo minimaksowych wpisów 420 dla WE, na pewno nie wszystkie duety tej linii doprowadzą jednak do dogranej, i te wpiszą po swojej stronie tylko 170.
Minimaks teoretyczny:4♠(WE), 10 lew; 420 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 10 (WE);
BA – 6(NS,WE!).