Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ A ♥ K 9 4 3 2 ♦ K 4 3 ♣ K 8 6 3 |
|
♠ 9 ♥ 7 6 5 ♦ A 10 9 7 2 ♣ Q J 9 5 |
![]() |
♠ Q 8 7 5 ♥ Q ♦ Q J 8 5 ♣ 10 7 4 2 |
♠ K J 10 6 4 3 2 ♥ A J 10 8 ♦ 6 ♣ A |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♥ |
pas |
1♠1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♦3 |
pas |
2BA4 |
pas |
3♥5 |
pas |
3♠6 |
pas |
4♣7 |
pas |
4♦8 |
pas |
4BA9 |
pas |
5♥10 |
pas |
pas11 |
pas |
|
|
|
1można też rozpocząć jakąś systemową zapowiedzią konwencyjną
2naturalne, 5+♥–4♣
3czwarty kolor
4 zatrzymanie karowe i co najmniej lekka nadwyżka, z kartą minimalną otwierający powiedziałby 2♥
5zachęcające uzgodnienie
6, 7, 8cuebidy
9blackwood
10dwie wartości z pięciu, brak damy atu
11patrzy niżej
Brakuje jednej wartości oraz ♥D, zasadniczo należy zatem poprzestać na 5♥. Z drugiej strony S wie o obecności na swej linii dziewięciu atutów, a sam ma ♥A W 10 x, co pozwala mu na wyciągnięcie wniosku, iż gdy chodzi jedynie problem kierowy, to szlemik jest kontraktem prawidłowym. Wygra się go bowiem przy podziale atutów 2–2 (40%) oraz 3–1 z singlową damą (12,5%), a to w sumie ponad 50% (52,5%). Dojdzie też jednak bez wątpienia problem wyrobienia pików, szczególnie gdy partner ma w tym kolorze singlową blotkę (a w karach asa), co szansowność gry premiowej nieco obniży, nadal jednak będzie ona kontraktem co najmniej jako takim. W oparciu o powyższe przesłanki oraz pozytywne wrażenie, jakie robi karta e-S-a, wielu jej posiadaczy zapowie szlemika.
W |
N |
E |
S |
pas |
1♥ |
pas |
1♠1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♦3 |
pas |
2BA4 |
pas |
3♥5 |
pas |
3♠6 |
pas |
4♣7 |
pas |
4♦8 |
pas |
4BA9 |
pas |
5♥10 |
pas |
6♥11 |
pas |
pas |
pas |
|
1można też rozpocząć jakąś systemową zapowiedzią konwencyjną
2naturalne, 5+♥–4♣
3czwarty kolor
4 zatrzymanie karowe i co najmniej lekka nadwyżka, z kartą minimalną otwierający powiedziałby 2♥
5zachęcające uzgodnienie
6, 7, 8cuebidy
9blackwood
10dwie wartości z pięciu, brak damy atu
11także dlatego, iżS uważa, że wielu jego odpowiedników szlemika zagra, również ze względu na pozytywne wrażenie, jakie budzi ich karta
Przeciwko 5/6♥(N) E wyjdzie zapewne ♦D, a jego partner zabije ♦A i odwróci w karo lub w trefla. W pierwszym wypadku rozgrywający powinien wziąć drugą lewę ♦K w ręce, aby chronić dojścia do dziadka, zgrać ♠A i wyjść z ręki kierem. Od E wyskoczy wtedy ♥D, przeto N zabije na stole asem i zagra pika – z zamiarem przebicia go w ręce ♥9. W nie dołoży jednak pika do koloru, przeto zadanie e-N-a jeszcze bardziej się uprości: przebije w ręce, wejdzie do dziadka atutem, przebije w ręce jeszcze jednego pika, ściągnie ♥K i ♣A albo treflową przebitką dostanie się na stół, do fort pikowych.
W protokole rozdania spotkamy zarówno minimaksowe 1430 dla NS, jak i jedynie końcówkowe 680 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 6♥(NS), 12 lew; 1430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7(WE);
♥ – 12 (NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 10(NS).