Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ 7 6 ♥ 9 8 6 5 4 ♦ A 6 3 2 ♣ 6 3 |
|
♠ A K Q 10 9 5 ♥ K Q J ♦ 10 4 ♣ 8 5 |
![]() |
♠ 8 3 2 ♥ A 7 3 ♦ K J 7 5 ♣ Q 10 2 |
♠ J 4 ♥ 10 2 ♦ Q 9 8 ♣ A K J 9 7 4 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
ktr.1 |
pas |
1BA |
2♣ |
2♠2 |
pas |
4♠3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1tylko pięć przegrywających, a przy tym ręka jednokolorowa, warto więc rozpocząć od kontry (objaśniającej)
2kontra objaśniająca na pikach
3E ma nadwyżkę oraz fit pikowy, w kontekście całości mimo układu 4333 nie powinien jednak forsować gry w bez atu, trefle trzyma bowiem tylko raz
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♣1 |
2♠2 |
pas |
3♣3 |
pas |
4♠4 |
pas |
pas |
pas |
1precisionowskie
2w tym wypadku prawidłowe jest wejście 2♠, szybko rysujące dosyć dobry obraz ręki W, ewentualna kontra mogłaby sprawić – np. gdy N podniósłby do 3♣ – iż W musiałby objaśniać się dopiero na szczeblu trzech, a to nie zawsze byłoby już bezpieczne
3kolor przeciwnika, co najmniej inwit, sugestia fitu pikowego
4solidny sześciokart i pusty dubleton w treflach…
Na dużej większości stołów sierpniowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2016 w rozdaniu tym dojdzie do rozgrywanej przez W końcówki w piki (25 PC i uzgodniony solidny kolor starszy). Przeciwko niej N wyjdzie treflem i jego partner zagra trzykrotnie w ten kolor, stawiając rozgrywającego przed pierwszym problemem. Oczywiście powinien on przebić figurą atu, licząc na podział atutów 2–2 bądź 3–1 z singlowym waletem; jeśli bowiem N posiada ♠W x x, to został on już wypuszczony na pewną wziątkę. Następnie W zaatutuje, zgra kiery i stanie przed drugim, dużo poważniejszym, problemem, jakim będzie rozwiązanie palcówki karowej. Do tej pory gracz S ujawni ♣A K W oraz ♠W, czyli dziewięć PC, może przeto ponadto posiadać tak ♦A, jak i ♦D. Także jednak w Naszym Systemie na powtórne zabranie głosu w licytacji 2♣ wystarczała mu już ♦D, niekoniecznie ♦A. Gdyby miał ♦A D…, otworzyłaby zapewne 1BA, więc palcówka jest do trafienia. Także ilościowe rozliczenie rąk NS, łatwe do przeprowadzenia, wykaże, iż N miał cztery, a S trzy kara, o lokalizacji figur w tym kolorze nic jednak rozgrywającemu nie powie. Słowem, żadnej pomocy, każdy z graczy W będzie przeto musiał zmierzyć się z tym niełatwym problemem na własną rękę i na własną odpowiedzialność. Stąd w protokole rozdania spotkamy zarówno wpisy w wysokości 620 dla WE, jak i 100 dla NS. Minimaksowe 500 dla WE – za obronne 5♣(NS) z kontrą bez trzech – nie będą osiągane, również z tego powodu, że obie ręce NS są zrównoważone…
Minimaks teoretyczny: 5♣(NS) z kontrą, 8 lew; 500 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 7 (E!);
♠ – 10 (WE);
BA – 6(WE).