Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.

Rozdanie 16
Rozd. W,
po partii: EW
K 8 6 5
K 10 7
10 8 2
A 10 3
 
7 4
Q 9 8 5 3
K 9 4
K J 9
rozd. 16 A 10 2
4 2
J 6 3
8 7 6 5 4
  Q J 9 3
A J 6
A Q 7 5
Q 2
 

W

N

E

S

pas

pas

pas

1BA

pas

3BA1

pas

pas

pas

 

 

 

1z układem 4333 i przyzwoitą siłą na ogół nie warto szukać uzgodnionego koloru starszego

albo:

W

N

E

S

pas

pas

pas

1BA

pas

2

pas

2

pas

4

pas

pas

pas

 

 

 

Przeciwko 3BA(S) obrońca W zaatakuje blotką kierową, co przynajmniej rozwiąże jeden problem rozgrywającego. S zagra następnie w piki i wyrobi sobie trzy wziątki w tym kolorze. Po A E powtórzy kierem, którego rozgrywający zabije A na stole, by zagrać stamtąd w karo – na impas damy, lub w trefla – także do damy. Większą szansę na zdobycie brakującej wziątki dają trefle – jeśli D zostanie zabita przez W królem, rozgrywający zagra potem do 10, na impas waleta, dysponuje tu więc szansą 75-procentową. Antycypując bieg wydarzeń, należy zachować pikowe dojście do dziadka, konieczne, gdy na zagraną potem stamtąd blotkę trefl E wskoczy K. Pewien szkopuł takiego posunięcia tkwi w tym, iż rozgrywający straci w ten sposób szanse na zdobycie trzech wziątek pikowych w przypadku, gdy E ma w tym kolorze A 10 7 x. W turniejowym rozdaniu takie rozwiązanie trefli da rozgrywającemu dziewiątą wziątkę. To samo zapewni mu jednak alternatywna gra przez kara. Wprawdzie W zabije D królem i wyrobi sobie kiery, ale potem rozgrywający zagra A i karem i wziątkę tę zdobędzie na W bezkierowy już gracz E. Oczywiście ewentualne odblokowanie się W nic temu obrońcy nie pomoże, przeciwnie, rozgrywający zrobi wtedy nadróbkę. Z wygraniem 3BA nie powinno być przeto problemów, tym bardziej iż do sukcesu e-S-a doprowadzi też zagranie na treflowo-karowy przymus wpustkowy przeciwko W. Teoretycznie można by nawet zrobić nadróbkę, ale to raczej w widne karty lub przy zastosowaniu wyższej szkoły jazdy.

Dużo trudniejsze do zrealizowania będą 4(NS), zwłaszcza gdy przeciwko tej grze W wyjdzie bezpiecznie w atu, a jego partner zabije A i pikiem powtórzy. Na szczęście nawet wówczas rozgrywający będzie musiał otrzymać pomoc od obrońcy W. Powiedzmy bowiem, że S trzeci raz zaatutuje i po prostu zaimpasuje kara damą. W zabije ją K, ale nie będzie mógł bezpiecznie odejść ani karem – spod 9, ani treflem – spod K. Zagra przeto najprawdopodobniej w kiera i rozwiąże przeciwnikowi palcówkę w tym kolorze. Ten ściągnie wtedy wszystkie trzy lewy kierowe, mimo to droga do sukcesu nadal nie będzie banalna. Otóż jeśli w końcówce…

 

8

10 8

A 10 3

 

D

9 4

K W 9

 

W 6

8 7 6 5

 

D

A 7 5

D 2

 

… rozgrywający bezfinezyjnie zagra A i karem, drugą z tych lew weźmie na W obrońca E. I odejdzie bezpiecznie treflem, więc S będzie jeszcze musiał oddać lewę w tym kolorze; łącznie czwartą, polegnie przeto bez jednej. Do sukcesu doprowadzi go jedynie zagranie ze stołu 10 (!?), zabicie wstawionego przez E W asem i odejście karem. Gracz W zostanie wówczas wpuszczony na 9 i zmuszony do wyjścia w trefle, spod króla.

Zwycięskie zagranieto jednak przede wszystkim posunięcie w widne kary, chociażby dlatego, iż rozgrywający traci w ten sposób szansę W x w ręce któregokolwiek z broniących, a zyskuje jedynie (poza opisaną wpustką) przy 9 x u W, a więc w dwukrotnie mniejszej liczbie przypadków.

Istnieje też jednak kilka innych wariantów zwycięskiej rozgrywki, z których jako najbardziej szansowny jawi się następujący: Otóż – tak jak w przypadku gier bezatutowych – rozgrywający może postawić na 75-procentową szansę wyrobienia sobie drugiej wziątki w treflach, zagrywając trefla do damy, a potem trefla do dziesiątki. Jeżeli ponadto – sam albo z pomocą przeciwników – trafi D, to na A pozbędzie się z ręki czwartego kara i doprowadzi do następującej końcówki…

 

8

10 8 2

 

D

K 9 4

 

W 6 3

8

 

D

A D 7

 

… i zagra w niej z dziadka w karo, by spróbować wpuścić obrońcę E. Ten na zagraną ze stołu 2 będzie musiał podstawić się W (inaczej S dołoży z ręki 7 i W zostanie wpuszczony), rozgrywający wstawi przeto D i W zabije ją K. Po wyjściu tego obrońcy 4 nie będzie żadnej palcówki – gdybyE miał też 9, w poprzedniej lewie położyłby nie W, tylko 9. Tyle tylko, że i wtedy byłby bez szans, bowiem po zabiciu  przez W D królem rozgrywający dysponowałby pełnym układem impasowym: 10 8 na stole do A 7 w ręce, E posiadałby zaś W pod impasem, ponadto wychodziłby jego partner…

Można wreszcie oddać trefla i przebić w ręce trzecią rundę tego koloru, a potem doprowadzić do wpustki bezatutowej:

 

8

K

10 8 2

 

D 9

K 9 4

 

W 6 3

8 7

 

6

A D 7 5

 

Wychodzi N i zagrywa 8, od E – trefl, z ręki e-S-a – kier lub małe karo, zaś W musi się pozbyć kiera – inaczej rozgrywający będzie mógł zagrać na K x. S ściąga więc dziadkowego K, co doprowadza do sytuacji, w której wszystkie ręce mają jedynie po trzy kara. Zostaje przeto zagrana ze stołu 2, E musi dać W, więc rozgrywający kładzie z ręki D, zaś W bije ją K. I znów – po wyjściu przezeń 4 S nie ma żadnej palcówki…

To wszystko, co napisałem wyżej, nie jest wszakże ani trochę banalne, końcówki pikowe będą przeto zarówno realizowane, jak i przegrywane. W protokole rozdania spotkamy więc zapisy 400, 420, rzadko minimaksowe 430 dla NS, ale też wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 430 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 9 (NS);

h – 8 (NS);

– 10(NS);

BA – 10 (NS).