Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ 10 8 6 ♥ Q 2 ♦ Q 9 5 ♣ K Q J 7 6 |
|
♠ A 7 ♥ A K J 6 3 ♦ J 7 3 2 ♣ 9 8 |
![]() |
♠ Q J 9 5 4 ♥ 10 8 5 ♦ 8 6 ♣ A 10 5 |
♠ K 3 2 ♥ 9 7 4 ♦ A K 10 4 ♣ 4 3 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♥ |
pas |
2♥1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1karta za słaba na to, by powiedzieć z nią 1♠, a dopiero w następnym okrążeniu uzgodnić kiery (byłaby to sekwencja inwitowa, wskazująca pokrycie bilansowe na kontrakt 3♥)
Na wielu stołach turnieju w rozdaniu tym tak właśnie przebiegnie licytacja. Przeciwko 2♥(W) N zaatakuje ♣K. Rozgrywający może przepuścić, zabić ♣A kontynuację tym kolorem i zagrać ♠D wkoło. A gdy ta utrzyma się, ściągnąć ♠A i wyjść w karo, aby przygotować sobie przebitkę tego koloru w dziadku. Powiedzmy, że lewę tę weźmieS i zagra w atu. W zabije w ręce ♥A i powtórzy karem, a S weźmie i tę lewę i ponownie zagra w atu. Jeśli rozgrywający nieudanie zaimpasuje ♥D, weźmie tylko swoje; przebitki kara na stole szczęśliwie nie straci tylko dlatego, iż N miał drugą ♥D. Najprawdopodobniej jednak – aby na pewno nie utracić przebitki i zagwarantować sobie realizację kontraktu, W zabije drugą rundę kierów królem w ręce. Dzięki temu zdobędzie nadróbkę, od e-N-a spadnie bowiem ♥D, a jedno karo z ręki zostanie przebite w dziadku.
Impas w drugiej rundzie kierów groził tym, iż N weźmie tę lewę na pierwotnie trzecią ♥D i połączy trzeci raz atuty. Rozgrywający zostałby wówczas z dwoma przegrywającymi karami w ręce i musiałby leżeć bez jednej.
W protokole rozdania dominować powinny minimaksowe 140 dla WE, ale też 110 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9lew; 140dlaWE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (S!);
♦ – 7 (NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 8(WE).