Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ 7 5 3 2 ♥ 9 7 6 ♦ A K 9 ♣ A 10 4 |
|
♠ A ♥ J 8 4 2 ♦ J 7 6 4 3 ♣ J 9 8 |
![]() |
♠ K Q 9 ♥ A 5 3 ♦ 8 ♣ K Q 7 6 5 3 |
♠ J 10 8 6 4 ♥ K Q 10 ♦ Q 10 5 2 ♣ 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣1 |
1♠2 |
ktr.3 |
rktr.4 |
2♣5 |
pas |
3♣6 |
3♠7 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1także w WJ rzecz jasna
2 karta słaba, ale układowa, warto przeto wykorzystać być może ostatnią okazję, aby znaleźć się w licytacji
3w pierwszym czytaniu kontra sputnik
4z tak równym układem najlepiej jest rozpocząć od rekontry
5w WJ przyrzekają ponadto 15+ PC i forsują na jedno okrążenie
6w WJ zapowiedź obowiązkowa (rebid partnera forsuje na jedno okrążenie), w NS niekonieczna
7z czterokartowym fitem i pięknymi honorami N musi w końcu uzgodnić kolor partnera
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣1 |
pas2 |
1♦3 |
pas |
2♣ |
pas3 |
3♣4 |
pas |
pas |
pas5 |
1także w WJ rzecz jasna
2 gdy S nie poważy się na 1♠
3teraz 1♦, bo to słabiutkie 7 PC
4po uprzednim pasie można jak najbardziej podnieść kolor partnera
3, 5jeśli S trzy razy spasuje, grane będą 3♣…
A najłatwiej/najbezpieczniej będzie mu zabrać głos w pierwszym okrążeniu, po otwarciu 1♣ gracza E. Później będzie trudniej, co wcale nie znaczy, iż będzie to niemożliwe. Tyle tylko, iż S nie zgłosi wtedy pików, tylko da wywoławczą kontrę. Gdy wszakże skontruje wywoławczo 2♣, jego partner na pewno powie 2♠, jeśli rzecz jasna dostanie ku temu okazję, czy starczy mu jednak siły i odwagi, by powiedzieć 3♠? Raczej nie, nie będzie bowiem wiedział, że S ma w tym kolorze pięć kart…
Tymczasem 3♣(WE) zostaną łatwo zrealizowane, rozgrywający ma bowiem do oddania jedynie asa atu, karo i dwa kiery. Co gorsza, lewy 10. pozbawi gracza E jedynie niezbyt realny wist singlową ♣2, po którym obrońcy dostaną szansę, aby trzykrotnie połączyć atuty i tym samym uniemożliwić przeciwnikowi przebicie na stole kiera (!). Inaczej, na przykład po ataku pikowym, utrzyma się on singlowym ♠A w dziadku i zagra kiera wkoło. S wyjdzie teraz w trefla, a jego partner zabije ♣A i powtórzy atutem, będą to jednak już manewry spóźnione. E ściągnie ♥A oraz ♠K D, zrzucając z dziadka dwa kiery, i przebije tam trzecią rundę tego koloru. Odda przeto tylko trefla, kiera i karo, sam skompletuje zaś 10 wziątek.
Tymczasem strona NS ma tu do bezproblemowego wygrania 3♠, odda bowiem jedynie trzy wziątki atutowe oraz kierową.
W protokole rozdania spotkamy zarówno wpisy 130 dla WE, jak i minimaksowe 140 po stronie NS.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8 (E!);
♠ – 9 (NS);
BA – 6 (WE).