Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.

Rozdanie 28
Rozd. W,
po partii: NS
2
A K 10 9 8 4
10 3
Q 10 8 4
 
6 5 4 3
Q 6 2
5 4 2
A K 9
rozd. 28 A 8 7
7 5
A Q J 9 7
J 3 2
  K Q J 10 9
J 3
K 8 6
7 6 5
 

W

N

E

S

pas

21

pas2

pas

pas

 

 

 

1naturalne słabe dwa

2kolor za słaby na interwencję na szczeblu trzech czy choćby wywoławczą kontrę; ponadto partner jest po pasie, przeto gracz E nie ma o co kruszyć kopii

W

N

E

S

pas

21

pas2

23

pas

pas4

pas

 

1multi

2kolor za słaby na interwencję na szczeblu trzech czy inną interwencję; ponadto partner jest po pasie, przeto gracz E nie ma o co kruszyć kopii

3do koloru partnera

4kiery

albo:

W

N

E

S

pas

21

pas2

23

pas

pas4

35

pas

pas

pas

 

 

1multi

2kolor za słaby na interwencję na szczeblu trzech czy inną interwencję ponadto partner jest po pasie, przeto gracz E nie ma o co kruszyć kopii

3do koloru partnera

4kiery

5teraz można 3 zaryzykować, uprzedni pas poinformował bowiem partnera, iż E nie jest specjalnie silny

Na ogół skończy się na kontrakcie 2(N) bądź 2(S), od czasu do czasu to E będzie jednak grał 3, na które nikt go nie skontruje. Przeciwko 2(N) E nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem, wyjdzie przeto w atu albo może w trefla. Po kierowym rozgrywający wyatutuje i zagra w piki,E wskoczy wtedy A i wyjdzie w trefla. Teoretycznie rzecz ujmując, obrońcy będą mogli jeszcze tylko odebrać dwa trefle i karo, kiedy jednak W zorientuje się w sytuacji, to zabije pierwszego trefla asem i powtórzy 9; wówczas rozgrywający może wstawić z ręki 10 i wziąć tylko osiem lew. Po pierwszym wiście treflowym natomiast W zabije K, po czym powinien odwrócić w karo, zaś jego partner czy to wstawić na trzeciej ręce W, czy to zabić tę lewę A i kontynuować D. W ten sposób wytrąci przeciwnikowi jedyne dojście do stołu i ten nie tylko nie wykorzysta ani jednej wziątki pikowej, ale też będzie mógł wykonać z tej ręki jedynie jedno podegranie. Albo więc zaimpasuje D, albo podegra trefle, będzie przeto w stanie zrobić tylko swoje. A gdyby W zabił pierwszą lewę A i powtórzył 9, to rozgrywający i tak miałby już gwarantowane swoje, a jeśli wstawiłby z ręki D, zrobiłby już nadróbkę.

Przeciwko 2(S) W zaatakuje A, zdradzając rozgrywającemu sytuację w tym kolorze, by przeto nie dopuścić do nadróbki, w drugiej lewie będzie musiał zagrać w karo, aby szybko wytrącić przeciwnikowi dostęp do dziadka na króla w tym kolorze.

Wreszcie przeciwko ewentualnym 3(E) S zaatakuje K i rozgrywający będzie musiał oddać sześć lew: dwa piki, dwa kiery, K oraz trefla, polegnie przeto bez dwóch. Ale też bez kontry, przeto opłacalnie w stosunku do należnych stronie przeciwnej 110 punktów za kontrakt 2, czy nawet 2.

W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim minimaksowe 110 dla NS, ale też 140 oraz 100 dla tej strony.

Minimaks teoretyczny:  2(NS), 8 lew albo 2(NS), 8 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (NS);

– 7 (WE);

– 8 (NS);

– 8 (NS);

BA – 7 (NS).