Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ 2 ♥ A K 10 9 8 4 ♦ 10 3 ♣ Q 10 8 4 |
|
♠ 6 5 4 3 ♥ Q 6 2 ♦ 5 4 2 ♣ A K 9 |
![]() |
♠ A 8 7 ♥ 7 5 ♦ A Q J 9 7 ♣ J 3 2 |
♠ K Q J 10 9 ♥ J 3 ♦ K 8 6 ♣ 7 6 5 |
W |
N |
E |
S |
pas |
2♥1 |
pas2 |
pas |
pas |
|
|
|
1naturalne słabe dwa
2kolor za słaby na interwencję na szczeblu trzech czy choćby wywoławczą kontrę; ponadto partner jest po pasie, przeto gracz E nie ma o co kruszyć kopii
W |
N |
E |
S |
pas |
2♦1 |
pas2 |
2♥3 |
pas |
pas4 |
pas |
|
1multi
2kolor za słaby na interwencję na szczeblu trzech czy inną interwencję; ponadto partner jest po pasie, przeto gracz E nie ma o co kruszyć kopii
3do koloru partnera
4kiery
albo:
W |
N |
E |
S |
pas |
2♦1 |
pas2 |
2♥3 |
pas |
pas4 |
3♦5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1multi
2kolor za słaby na interwencję na szczeblu trzech czy inną interwencję ponadto partner jest po pasie, przeto gracz E nie ma o co kruszyć kopii
3do koloru partnera
4kiery
5teraz można 3♦ zaryzykować, uprzedni pas poinformował bowiem partnera, iż E nie jest specjalnie silny
Na ogół skończy się na kontrakcie 2♥(N) bądź 2♥(S), od czasu do czasu to E będzie jednak grał 3♦, na które nikt go nie skontruje. Przeciwko 2♥(N) E nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem, wyjdzie przeto w atu albo może w trefla. Po kierowym rozgrywający wyatutuje i zagra w piki,E wskoczy wtedy ♠A i wyjdzie w trefla. Teoretycznie rzecz ujmując, obrońcy będą mogli jeszcze tylko odebrać dwa trefle i karo, kiedy jednak W zorientuje się w sytuacji, to zabije pierwszego trefla asem i powtórzy ♣9; wówczas rozgrywający może wstawić z ręki ♣10 i wziąć tylko osiem lew. Po pierwszym wiście treflowym natomiast W zabije ♣K, po czym powinien odwrócić w karo, zaś jego partner czy to wstawić na trzeciej ręce ♦W, czy to zabić tę lewę ♦A i kontynuować ♦D. W ten sposób wytrąci przeciwnikowi jedyne dojście do stołu i ten nie tylko nie wykorzysta ani jednej wziątki pikowej, ale też będzie mógł wykonać z tej ręki jedynie jedno podegranie. Albo więc zaimpasuje ♥D, albo podegra trefle, będzie przeto w stanie zrobić tylko swoje. A gdyby W zabił pierwszą lewę ♣A i powtórzył ♣9, to rozgrywający i tak miałby już gwarantowane swoje, a jeśli wstawiłby z ręki ♣D, zrobiłby już nadróbkę.
Przeciwko 2♥(S) W zaatakuje ♣A, zdradzając rozgrywającemu sytuację w tym kolorze, by przeto nie dopuścić do nadróbki, w drugiej lewie będzie musiał zagrać w karo, aby szybko wytrącić przeciwnikowi dostęp do dziadka na króla w tym kolorze.
Wreszcie przeciwko ewentualnym 3♦(E) S zaatakuje ♠K i rozgrywający będzie musiał oddać sześć lew: dwa piki, dwa kiery, ♦K oraz trefla, polegnie przeto bez dwóch. Ale też bez kontry, przeto opłacalnie w stosunku do należnych stronie przeciwnej 110 punktów za kontrakt 2♥, czy nawet 2♠.
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim minimaksowe 110 dla NS, ale też 140 oraz 100 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew albo 2♠(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 7 (NS).