Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 7 Rozd. S, po partii: obie |
♠ Q J 9 ♥ J 8 7 ♦ K J 9 ♣ A 7 4 3 |
|
♠ 8 4 3 ♥ K 10 4 3 ♦ Q 7 4 ♣ J 10 6 |
![]() |
♠ 10 7 2 ♥ Q 9 6 5 ♦ 8 3 ♣ K Q 9 8 |
♠ A K 6 5 ♥ A 2 ♦ A 10 6 5 2 ♣ 5 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
pas |
3BA1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1szczególnie w turnieju na maksy warto postawić na praktykę, nawet bowiem jeśli jest kłopot z kierami, to przeciwnicy nie muszą w ten kolor zaatakować
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
pas |
2♣1 |
pas |
2♠2 |
pas |
3♥3 |
pas |
3BA4 |
pas |
pas |
pas |
|
1sekwencję naukową trzeba rozpocząć od 2♣
25+♦–4♠, rewers
3czwarty kolor
4teraz już na pewno obrońcy wyjdą w kiery, ponadto czasami lepiej byłoby zagrać w bez atu z ręki e-N-a, od ♥W x
Kontrakt 3BA(NS) będzie jednak standardowy i prawie zawsze padnie przeciwko niemu wist kierowy. No, może po sekwencji pierwszej ten czy ów gracz E skusi się na wyjście ♣K. Przepuszczenie (kiera czy trefla) mogłoby co najwyżej rozgrywającemu zaszkodzić, gdyby broniący zmienili wist na treflowy (kierowy), a on sam nie trafiłby potem ♦D. Należy zatem zabić pierwszą lewę ♥A i zmierzyć się z karami. Komunikacyjnie najwygodniej byłoby zgrać ♦K i puścić ♦W wkoło, w tym wypadku skończy się to jednak tylko swoim. Jest to jednak również optymalne rozwiązanie kar jako pojedynczego koloru z punktu zmaksymalizowania szansy na zdobycie w nich pięciu wziątek. Skuteczne przy singlowej, drugiej, trzeciej i czwartej ♦D u E oraz przy singlowej u W. Jeśli jednak rozgrywający zdecyduje się poszukać ♦D u W, straci tylko 2,8% szansę singlowej ♦D u E, pod warunkiem wszakże, że nie ściągnie ♦A, tylko od razu zagra na impas: ♦10 z dziadka.
Wszystko sprowadza się tu przeto do rozwiązania kar czy – innymi słowy – do trafienia ♦D. Rozgrywający, którzy postąpią z teoretycznego punktu widzenia optymalnie, tj. o 2,8 punktu procentowego lepiej od swych odpowiedników, zrobią tylko swoje, ci drudzy skompletują natomiast minimaksowe 11 wziątek. W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim właśnie te dwa wpisy: 600 oraz 660 dla NS.
Minimaks teoretyczny:5BA(NS),11 lew; 660dlaNS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9(NS);
♦ – 11(NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 11 (NS).