Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
Q J 9
J 8 7
K J 9
A 7 4 3
 
8 4 3
K 10 4 3
Q 7 4
J 10 6
rozd. 7 10 7 2
Q 9 6 5
8 3
K Q 9 8
  A K 6 5
A 2
A 10 6 5 2
5 2
 

W

N

E

S

1

pas

3BA1

pas

pas

pas

 

 

 

1szczególnie w turnieju na maksy warto postawić na praktykę, nawet bowiem jeśli jest kłopot z kierami, to przeciwnicy nie muszą w ten kolor zaatakować

albo:

W

N

E

S

1

pas

21

pas

22

pas

33

pas

3BA4

pas

pas

pas

 

1sekwencję naukową trzeba rozpocząć od 2

25+–4, rewers

3czwarty kolor

4teraz już na pewno obrońcy wyjdą w kiery, ponadto czasami lepiej byłoby zagrać w bez atu z ręki e-N-a, od W x

Kontrakt 3BA(NS) będzie jednak standardowy i prawie zawsze padnie przeciwko niemu wist kierowy. No, może po sekwencji pierwszej ten czy ów gracz E skusi się na wyjście K. Przepuszczenie (kiera czy trefla) mogłoby co najwyżej rozgrywającemu zaszkodzić, gdyby broniący zmienili wist na treflowy (kierowy), a on sam nie trafiłby potem D. Należy zatem zabić pierwszą lewę A i zmierzyć się z karami. Komunikacyjnie najwygodniej byłoby zgrać K i puścić W wkoło, w tym wypadku skończy się to jednak tylko swoim. Jest to jednak również optymalne rozwiązanie kar jako pojedynczego koloru z punktu zmaksymalizowania szansy na zdobycie w nich pięciu wziątek. Skuteczne przy singlowej, drugiej, trzeciej i czwartej D u E oraz przy singlowej u W. Jeśli jednak rozgrywający zdecyduje się poszukać D u W, straci tylko 2,8% szansę singlowej D u E, pod warunkiem wszakże, że nie ściągnie A, tylko od razu zagra na impas: 10 z dziadka.

Wszystko sprowadza się tu przeto do rozwiązania kar czy – innymi słowy – do trafienia D. Rozgrywający, którzy postąpią z teoretycznego punktu widzenia optymalnie, tj. o 2,8 punktu procentowego lepiej od swych odpowiedników, zrobią tylko swoje, ci drudzy skompletują natomiast minimaksowe 11 wziątek. W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim właśnie te dwa wpisy: 600 oraz 660 dla NS.

Minimaks teoretyczny:5BA(NS),11 lew; 660dlaNS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(NS);

– 11(NS);

– 7 (NS);

– 11 (NS);

BA – 11 (NS).