KMP 1/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ 10 7 6 ♥ J 8 5 ♦ Q 8 5 4 ♣ A K 8 |
|
♠ K 8 3 ♥ A 9 4 ♦ K ♣ Q J 7 4 3 2 |
![]() |
♠ 9 5 4 ♥ Q 10 3 2 ♦ J 10 7 ♣ 10 9 6 |
♠ A Q J 2 ♥ K 7 6 ♦ A 9 6 3 2 ♣ 5 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♦ |
2♣ |
3♣1 |
pas |
3♠ |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1fit karowy, co najmniej inwit
Otwierający ma nadwyżkę i honorową, i układową, musi więc przekroczyć szczebel 3♦. Po jego nadwyżkowych 3♠N powie przeto 3BA i te staną się kontraktem ostatecznym. Jest to dograna graniczna – aby została zrealizowana, kara muszą dać cztery lewy (około 71%), zaś ♠K leżeć pod impasem. W tym wypadku – po wejściu do licytacji gracza W na szczeblu dwóch – w zasadzie wiadomo, że ten drugi warunek nie jest spełniony, kontrakt 3BA należy więc uznać za wyraźnie mniej szansowny. Z drugiej strony trudno tu jednak byłoby – na 24 PC i dziewięciokartowym karowym kolorze uzgodnionym – zatrzymać się w bezpiecznych 3♦ czy też w możliwych jeszcze do zrealizowania 2BA.
Przeciwko 3BA(N) E wyjdzie ♣9 (odmiennie). Rozgrywający zabije pierwszą albo drugą lewę tego koloru i zagra w kara: blotką do asa i – powiedzmy – blotkami z obu rąk. E weźmie lewę na ♦10 i ponowi treflem, wówczas N ściągnie pozostałe kara. Nie wykona impasu w pikach, będzie bowiem wiedział, iż manewr ten się nie uda. Po zagraniu ze stołu ostatniego kara…
|
♠ 10 7 6 ♥ W 8 5 ♦ – ♣ – |
|
♠ K 8 ♥ A 9 ♦ – ♣ D W |
|
♠ 9 5 4 ♥ D 10 3 ♦ – ♣ – |
|
♠ A D W ♥ K 7 ♦ 6 ♣ – |
|
… obrońca W będzie musiał wysinglować jeden z kolorów, znajdzie się bowiem w przymusie. Pika się nie pozbędzie, to bowiem grę by wypuściło. Gdy rozstanie się z kierem, zostanie wpuszczony na asa tego koloru, ściągnie ♣D W i będzie musiał wyjść spod ♠K. Kiedy zaś do ostatniego kara W zrzuci trefla, rozgrywający ściągnie ♠A i wpuści przeciwnika na króla tego koloru; ósmą lewą e-N-a zostanie wtedy dziadkowy ♥K.
Gra będzie się toczyła w widne karty, rozgrywający nie powinien mieć przeto problemów z wybronieniem się bez jednej.
W protokole rozdania będą dominować wpadkowe 100, a nawet 200 dla WE; minimaksowe 130 czy 140 dla NS (na linii tej można też bowiem wziąć dziewięć lew w piki) trafią się w nim rzadziej.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 10 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 8 (NS).