KMP 1/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ 6 4 3 2 ♥ Q 3 ♦ A K Q J ♣ A 3 2 |
|
♠ 8 7 ♥ 10 9 8 4 ♦ 9 5 3 2 ♣ Q 10 4 |
![]() |
♠ A K Q 9 ♥ K 7 6 2 ♦ 6 ♣ K J 6 5 |
♠ J 10 5 ♥ A J 5 ♦ 10 8 7 4 ♣ 9 8 7 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
1BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
1BA |
ktr.1 |
pas |
2♦2 |
ktr.3 |
2♥4 |
3♦ |
3♥5 (!?) |
pas |
pas |
pas |
1warto wskazać nadwyżkową kartę, z którą E chce jeszcze powalczyć, oczywiście przy stosunkowo niewielkiej nadwyżce, jego karta musi być układowa
2naturalne, do wywoławczej kontry partnera
3naturalna, karowa
4E informuje partnera, iż chodziło mu o pozostałe kolory: kiery i trefle, albo kiery, piki i trefle
5partner ma trefle i kiery albo kartę trójkolorową bez kar, zwycięskie może przeto okazać się przepchnięcie się na 3♥
Oczywiście jest to też działanie ryzykowne, na pewno zatem niejeden gracz W po 3♦ e-S-a spasuje. Odważna akcja jego partnera sprawi jednak, iż WE przynajmniej przyjmą na swą stronę zapis – rozgrywający weźmie bowiem tylko osiem lew – pięć karowych, w tym kierową przebitkę w ręce N, dwie kierowe oraz ♣A, polegnie zatem bez jednej. Gdyby natomiast E po 1BA e-N-a spasował, ten ostatni spokojnie zrobiłby swoje, biorąc cztery kara, dwa kiery oraz ♣A.
Tam natomiast, gdzie WE przepchną się na 3♥, także gracz W powinien grę tę zrealizować. Również po skracających stół wistach karowych, rozkłady są bowiem dla strony WE korzystne – trefle dzielą się 3–3, zaś N ma drugą figurę kierową. Po dwukrotnym skróceniu atutów dziadka wystarczy zagrać kiera do siódemki, a potem ♥K, zaś w międzyczasie pozbyć się ostatniego kara z ręki na ♠D.
Oczywiście pewniejszy sposób na wzięcie przez stronę WE zapisu to puszczenie do gry 3♦ przeciwników, niemniej – przy dosyć mocnym założeniu, iż tę ostatnią grę bardzo trudno byłoby skontrować – różnica pomiędzy notami za zapisy w wysokości 140 i 100 dla WE będzie istotna. To będą też najpopularniejsze wpisy w turniejowym protokole rozdania, znajdą się w nim też jednak i 90 dla NS – za 1BA(N) swoje.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).