KMP 1/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 25 Rozd. N, po partii: EW |
♠ 10 ♥ A K 8 6 ♦ Q J 10 9 5 3 ♣ A 10 |
|
♠ 8 5 2 ♥ J 5 4 2 ♦ 7 2 ♣ J 8 4 2 |
![]() |
♠ Q J 7 6 3 ♥ 9 7 3 ♦ 8 6 4 ♣ Q 9 |
♠ A K 9 4 ♥ Q 10 ♦ A K ♣ K 7 6 5 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♦ |
pas |
2♣ |
pas |
2♦1 |
pas |
2♠ |
pas |
3♦2 |
pas |
4♦3 |
pas |
4♥4 |
pas |
4BA5 |
pas |
5♠6 |
pas |
7BA7 |
pas |
pas |
pas |
|
1bardzo ładna karta, bliska rewersowych 2♥
26+♦, to bardziej istotna cecha tej ręki niż zatrzymanie treflowe, zwłaszcza w kontekście ewentualnej wyższej gry; stopera w treflach N zdąży jeszcze pokazać
3szlemikowe uzgodnienie kar
4cuebid
5blackwood na karach
6dwie wartości z pięciu plus ♦D plus jeden boczny król
7wyliczone 13 lew na bez atu, w najgorszym wypadku na podziale kar 3–2 (gdy partner ma tylko ♦D x x x x x, co mało prawdopodobne): sześć kar, trzy kiery, dwa trefle i dwa piki
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
1♦ |
pas |
2♣ |
pas |
2♥1 |
pas |
2BA |
pas |
3♦2 |
pas |
4♦3 |
pas |
4♥4 |
pas |
4BA5 |
pas |
5♠6 |
pas |
7BA7 |
pas |
pas |
pas |
|
1bardzo ładna karta, bliska rewersowych 2♥ własnie
2potwierdzenie układu 6♦–4♥
3szlemikowe uzgodnienie kar
4cuebid
5blackwood na karach
6dwie wartości z pięciu plus ♦D plus jeden boczny król
7wyliczone 13 lew na bez atu, w najgorszym wypadku na podziale kar 3–2 (gdy partner ma tylko ♦D x x x x x, co mało prawdopodobne): sześć kar, trzy kiery, dwa trefle i dwa piki
Nietrudnychyba wielki szlem – z możliwością wyliczenia przez gracza S 13 lew na bez atu. Wystarczy, że jego partner pokaże przyzwoitą kartę i sześciokart karowy, a potem odpowie na 4BA e-S-a. Rozgrywka bezproblemowa. Na pewno do szlema dojdzie tu wiele uczestniczących w styczniowym turnieju duetów linii NS, także z tego powodu należy go koniecznie zapowiedzieć w bez atu, dopiero bowiem 1520 punktów zapewni tej stronie przyzwoitą notę turniejową. Inne wpisy: 1020, 940 i 1440 też się bowiem w turniejowych protokołach trafią…
Minimaks teoretyczny: 7BA(NS), 13 lew; 1520 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (NS);
♦ – 13 (NS);
♥ – 13(NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 13 (NS).